گوگل کروم
نوشته شده توسط : مهدی خوشرو

 

در این تاپیک قصد داریم تمام مقالات معتبری را که در باره مرورگر جدید دنیای اینترنت که توسط غول موتورهای جستجو ساخته شده است را جمع آوری نماییم تا انشاالله به یک جمع بندی کامل از این مرورگر برسیم

Chrome : کروم ، مرورگر گوگل


بهترین توضیحی که در مورد این مرورگر میتوان داد زیبایی، سادگی و سبکی آن است. سرعت این مرورگر نیز نسبت به مرورگرهای دیگر بالاتر است. شاید حتی بتوان گفت خیلی بالاتر، بخصوص هنگامی که مشغول مرور سایت های آجاکسی مانند جیمیل هستید. علت این امر موتور جاوا اسکریپت قدرتمند و پرسرعت کروم است که کد های javascript را با بالاترین سرعت ممکن تفسیر میکند. یکی از بنیانگذاران گوگل بنام سرجی برین در این مورد میگوید: "تجارت گوگل خوب پیش میرود به شرطی که کاربران ما زیاد و بسادگی و با سرعت بتوانند از اینترنت استفاده کنند." 

در تصویر زیر مقایسه ای از سرعت تفسیر کدهای جاوا اسکریپست در مرورگرهای گوناگون مشاهده میکند:

 

 


مسلما این مرورگر عاری از عیب نیز نیست و باید منتظر نسخه های بعدی آن از طرف گوگل باشیم. بهتر است خودتان آنرا تست کنید و امکانات آن را تجربه کنید. اما دنبال چیز زیادی نگردید. زیرا کروم ساده ترین مرورگر صفحات وبی است که تا کنون دیده اید. شاید این مرورگر انتخاب خوبی برای افرادی باشد که نمیخواهند زیاد خود را با افزونه ها و گزینه های قابل انتخاب در مرورگرهای دیگر درگیر سازند.

گوگل کروم و رقبا:

گوگل کروم فعلا در صحبت با رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارد جز سادگی. بطور مثال مرورگری مانند فایرفاکس به دلیل دارا بودن افزونه های متعدد، استفاده های خاصی برای دسته های مختلف کاربران دارد که هرگز نمی توانند آنرا ترک کنند. همچنین مرورگر IE مایکروسافت نیز به دلیل ارائه شدن در دل سیستم عامل ویندوز ، جایگاه خود را همچنان داراست. اما گوگل به دنبال بازار دیگری است. گوگل چندی پیش سیستم عامل موبایل اندروید را ارائه نمود و هم اکنون از همان موتور آندروید برای مرورگر جدیدش استفاده کرده است. گویا گوگل به دنبال بازار مرورگرهایی است که چندان نیازی به سیستم عامل ندارند. 

هم اکنون بسیار افرادی هستند که در هند، چین و آسیا و حتی کشورهای اروپایی از موبایل خود برای گشت زنی در اینترنت استفاده میکنند. برای این افراد، آفیس یعنی Google docs و آتلوک یعنی gmail . حتی برای ویرایش عکس هایشان از سایت های آنلاین استفاده میکنند و برای نگه داری آن بجای هارد دیسک از فلیکر و سرویس های رایگان آپلود عکس. حتی موسیقی شان را هم آنلاین گوش میدهند و .... این افراد آیا نیازی به سیستم عامل دارند؟ خــــیر. اما همه آنها نیازمند یک مرورگر صفحات وب قدرتمند و در عین حال ساده و سریع هستند. اینجاست که گوگل کروم خود را معرفی میکند. در دنیای آینده که چندان هم دور نیست سیستم عامل ها نقش چندان اساسی ایفا نمی کنند و این دنیای مجازی وب است که در اولین پله از اهمیت قرار دارد و کروم میتواند دریچه ای به این دنیای مجازی باشد.

نکته جالب در این مورد این است که مدیرعامل موزیلا از ارائهء مرورگر کروم اصلا تعجب نکرده است و میگوید ارائه این مرورگر از طرف گوگل امری اجتناب ناپذیر بود . زیرا آنها تجارتشان تحت وب است و این مرورگر میتواند آنان را به اهدافشان نزدیکتر کند. همچنین مناسبات تجاری موزیلا و گوگل تا سال 2011 ادامه خواهد داشت.

گوگل کروم و مرورگر سیستم عامل موبایلی اندروید

موسسان گوگل از ظاهر شدن احتمالی "گوگل کروم" در سیستم عامل android که توسط گوگل برای موبایل ها ارائه میشود خبر دادند. مرورگر سیستم عامل اندروید و همچنین مرورگر کروم گوگل هر دو از یک موتور تفسیر HTML بنام WebKit استفاده میکنند و احتمال یکی شدن این دو مرورگر در آینده نزدیک وجود دارد.

دانلودبا حجم 16.86مگابایت





:: موضوعات مرتبط: دانلود , ,
:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 137
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : 13 خرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: